Sunday, January 20, 2008



BONGKAR :MENANTU PM SEDANG SUSUN SENARAI CALON

PILIHANRAYA UMUM KE 12

Sudah pasti ramai yang tertanya-tanya mengapa menantu PM jarang mengeluarkan kenyataan akhir-akhir ini walaupun terlalu banyak isu yang biasanya akan dikomen oleh beliau. Umum mengetahui bahawa pilihanraya umum ke 12 semakin hampir. Bahangnya semakin hangat. Kemungkinan besar ianya akan diadakan pada bulan Mac 2008.

PM telah memberikan kuasa kepada menantunya untuk menyemak senarai calon pilihanraya yang dikemukakan oleh setiap Ketua Perhubungan UMNO negeri. Jika menantu luluskan, PM tidak akan membantah. PM akan bersetuju dengan apa sahaja yang diputuskan oleh menantunya.Sebab itu menantunya kini sibuk dengan temujanji-temujanji bagi tujuan untuk melobinya agar senarai calon yang dikemukakan akan mendapat "approval".

Menurut sumber yang kami perolehi, wang yang beliau perolehi bertan-tan banyaknya.Dalam menguruskan temujanji yang terlalu banyak, Reezal Merican adalah orang yang membantu menantu PM. Walaupun beliau adalah Setiausaha Politik kepada Menteri Kewangan a.k.a PM, kini beliau telah melakukan kerja-kerja sebagai Setiausaha Politik kepada Menantu PM. Sumber kami memberitahu bahawa jika Reezal yang aturkan, pasti berjaya untuk bertemu dengan menantu PM.Jadi secara tidak langsung, Reezal juga mengaut keuntungan yang besar daripada wang yang "bertan-tan" diperolehi oleh menantu PM.

Kuasa yang diberi oleh PM untuk menentukan calon pilihanraya umum ke 12 telah digunakan sebaik-baiknya oleh menantu untuk membuktikan kepada TPM bahawa beliau paling berkuasa sekarang!!!

No comments: